Akadémia temna #2: Nebezpečné putá

BOOK


Originál: Darke Academy #2 - Blood Ties
Autor: Gabriella Poole
Vydavateľstvo: FRAGMENT, 2012
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Cassandra (Cassie)
Vedl. postavy: Randžit, Isabella, Jake, Richard, sir Alric Darke, Estelle, Patrick, Ajša
Hl. záporáci: Brigitte, Katerina, Sara

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti

Obálka?
Krásny New York v pozadí sa mi veľmi páči.

Strany?
267 strán deja

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Je to tetralógia.

O čo ide?
Tento semester sa tajuplná Darkova akadémia sťahuje do New Yorku a Casie Bellová už nie je nevinný nováčik. Je silná, odhodlaná a skrýva svoje vlastné tajomstvá. Cassie bola totiž uvedená do sveta Vyvolených a musí sa vyrovnať so svojimi ohromujúcimi schopnosťami, nebezpečným milostným vzťahom a zlovoľným duchom vo svojom vnútri, ktorý si žiada potravu. Keď sa vráti starý nepriateľ a prahne po pomste, Cassie spadne na samotné dno. Zachráni svojich priateľov od strašného osudu, ktorý ich čaká alebo ich zničí, aby spasila samú seba?Kdekoľvek sa objaví Darkova akadémia, tam je smrť veľmi blízko...

Humor?
Richardove hlášky ma vždy rozosmievali a Isabelline pozitívne a bujaré myslenie mi vyčarovali úsmev na tvári.

Nuda?
Táto časť série bola omnoho lepšia ako jej predchodkyňa. Nikdy som sa nenudila a nebola som do ničoho zamotaná.

Láska?
Cassie a Randžitovi to spolu veľmi sekne a mali naozaj pekný a reálny vzťah. Rovnako Isabella a Jake boli nádherný pár 8) Zdalo sa mi to úplne obyčajné, aj s problémami aj s radosťami.

Akcia?
Na konci jeden nádherný boj!

Napätie?
Neustále! Samé tajomstvá a nové skutočnosti.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Smutný, ale akčný.

Čo som čakala?
1. diel bol pre mňa taký priemerný, mala som voči nemu isté výhrady. Nápad je však skvelý a preto som sa na ďalšiu časť tešila 8)

Čo som dostala?
2. diel série ma veľmi milo prekvapil. Autorka má krásny dar vyrozprávať príbeh tak, aby som sa od neho neodtrhla. Doslova som hltala každé jej slovo. Vie veľmi dobre vygradovať akciu a v správny moment vložiť odhalenie tajomstiev. Tiež sa mi páčilo (tak ako aj pri 1. dieli), že najprv riešila jeden problém alebo situáciu a ak sa to čiastočne vyriešilo alebo načrtlo, hodila do príbehu úplne novú nečakaná zápletku a aj nových hrdinov. Človek tak bol vždy v obraze a stále mohol tipovať nových záporákov alebo priebeh deja.
Niektorí Vyvolení študenti Darkovej akadémie nesú v sebe ducha niekoho iného. Ten sa musí kŕmiť životnou energiou obyčajných ľudí a za to prepožičiava svojim "hostiteľom" krásu a špeciálne schopnosti. Tento nápad sa mi zdá veľmi zaujímavý, ale siaha až niekam do ďalekej histórie a preto by som celkom uvítala, keby niekto jasne a vecne vysvetlil, prečo vlastne tie duše nejdú "preč"? Prečo musia vôbec existovať Vyvolení? Na tieto otázky som stále odpoveď nedostala.
Cassie je typ hrdinky, do ktorej sa dokážem dokonale vžiť. Má rozumné myšlienkové pochody, nerobí zo seba hlupaňu, ale má aj istú zdravú naivitu. Všetko riešila tak, ako najlepšie vedela a predsa nebola tou jedinou výnimočnou, ktorá všetko zvláda a nič sa jej nestane. Bola zraniteľná a nie vždy sa ovládala. Bola pre mňa teda omnoho reálnejšia. Navyše má prekrásne meno...Cassandra 8)
Zvyšok postáv sa nám takisto opakovalo z predošlej knihy. Máme tam rovnakých študentov, ktorí sú z rôznych kútov sveta, niektorí sú namyslení boháči, iní zase dobrí priatelia. Väčšinou som, tak ako Cassie, nikdy nevedela odhadnúť, kto je teraz na koho strane. Randžit aj Isabella sú strašné zlatíčka a nedá sa ich nemilovať. Jake si nesie v srdci smrť jeho sestry Jess a myslím, že nikto by sa na nevyjasnenú smrť člena rodiny nevykašľal, tiež by som hľadala dôkazy a trest pre vrahov.
Máme tu aj nové postavy a to celú Radu Starších. Poriadne som sa zasmiala, keď som si tam predstavila senátorku, modelku, herečku, kancelára alebo iné osobnosti zo šoubiznisu, ktoré v sebe tiež nosia hladného ducha a chodili na Darkovu akadémiu. Neboli tam však žiadne mená a preto sa fantázii čitateľa medze nekladú 8D
Kniha sa mi veľmi páčila a rozhodne vám ju odporúčam. Číta sa veľmi ľahko, rýchlo a má skvelý nápad. Autorka si skvele pohrala so slovíčkami a detailmi, nezabudla zahrnúť aj reálny svet a pridala kúsok nadprirodzena. Vznikol skvelý príbeh a dobrá kniha 8)



100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 4.5 z 5 hviezdičiek


Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT!


E_V_E   

Komentáre